Tutaj powinien być opis

Wyjazd do Hydropolis

Dnia 12 kwietnia b.r. w ramach realizacji projektu „Nauka kluczem do sukcesu – wsparcie dla szkół podstawowych Gminy Lubin”, uczniowie z klasy 2, 3 i 4a wyjechali do Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis” we Wrocławiu. Uczniowie podczas wizyty w Hydropolis pod kierunkiem przewodnika zwiedzili 7 stref tematycznych łączących walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Dzieci krok po kroku odkrywały wszystkie procesy, w których bierze udział woda, poznały unikatowość tej substancji, z którą każdy ma kontakt na co dzień. Przewodnik uświadomił uczniom istotę i rolę wody w otaczającym ich świecie.

 Uczniowie mogli uczestniczyć po raz pierwszy w projekcji 360º na 65- metrowym ekranie, podczas której poszerzyli swoją wiedzę na temat powstania wody na Ziemi oraz jej ilości we wszechświecie, a także podziwiali wyświetlany obraz kuli ziemskiej o średnicy 2 metrów z animacją pływów wodnych. Dzieci mogły z bliska obejrzeć replikę batyskafu „Trieste” i udać się do najgłębszego miejsca na Ziemi, poznały na podstawie modeli przerażające stworzenia głębinowe i niesamowite życie ukryte w ciemnościach. Uczniowie odwiedzili również stację badawczą rafy koralowej, poszerzyli swoją wiedzę na temat ewolucji życia, które pojawiło się w wodzie ok. 3,3 miliarda lat temu, obejrzały bogate ekosystemy raf koralowych, techniki kamuflażu oraz różnorodność wodnego życia, od mikroorganizmów ukrytych w kropli wody po olbrzymie ssaki morskie na podstawie modelu rekina z ławicą tuńczyków. Dzieci dowiedziały się również, że 60% masy ciała każdego z nich stanowi woda, poznały jej funkcję w organizmie, a także usłyszały jaką rolę pełni w różnych kulturach i religiach. W strefie Wystaw Czasowych, miejscu, gdzie edukacja łączy się ze sztuką, obejrzały instalacje, których wspólnym mianownikiem była różnorodna relacja człowieka z wodą. Mogły również poznać i samodzielnie sprawdzić działanie wodnych wynalazków z czasów starożytnych: śruby Archimedesa, koła wodnego, zegara wodnego i turbiny Herona. Na przykładzie Egiptu i Nilu, dowiedziały się, jak ważna dla każdej cywilizacji jest woda. Ważnym elementem była informacja, ile średnio litrów wody dziennie na jednego mieszkańca zużywa takie miasto, jak Wrocław (ok. 120 litrów). Dzieci miały okazję zobaczyć satelitarną mapę Wrocławia, na której obejrzały wizualizację powodzi tysiąclecia, która w 1997 roku nawiedziła Polskę. Obejrzały również proces produkcji i dostarczania wody oraz odbioru i oczyszczania ścieków. Pobyt w Hydropolis zakończyła prezentacja symulatora zamieci śnieżnej i ognia z pary wodnej, która poszerzyła wiedzę uczniów na temat trzech stanów skupienia wody. Poznali jej właściwości, przyjrzeli się obiegowi wody w przyrodzie i nauczyli rozróżniać rodzaje chmur, by prawidłowo prognozować pogodę.