https://www.wup.pl/power/wp-content/uploads/2015/11/FEWER-RP-UEEFS-1-1024x139.png

Sprawozdanie z kursu metodyczno-językowego
„Gamification and Game-based Learning for Social Inclusion” oraz „Back to Basics: Reestablishing our Connection with Nature”
Korfu, Grecja – Andrioti Kleopatra Sofia Andrioti School, 07–18.10.2024

W dniach 7–18 października 2024 roku wzięłyśmy udział w intensywnym kursie metodyczno-językowym zorganizowanym przez Andrioti Kleopatra Sofia Andrioti School na Korfu w Grecji. Kurs obejmował dwa moduły tematyczne: „Gamification and Game-based Learning for Social Inclusion” oraz „Back to Basics: Reestablishing our Connection with Nature”.

Jako nauczycielki języka polskiego, historii i bibliotekarz oraz nauczycielka języka angielskiego i informatyki, zdecydowałyśmy się na ten kurs, aby wzbogacić swój warsztat pracy, rozwijać kompetencje językowe oraz wprowadzać innowacyjne metody nauczania do naszej szkoły.

Cele naszego udziału w kursie:

Naszym głównym celem było rozwinięcie kompetencji zawodowych i językowych poprzez:

  • poznanie nowoczesnych metod nauczania opartych na grywalizacji i uczeniu się przez działanie (GBL). Podczas kursu poznałyśmy sposoby wykorzystywania mechanizmów gier (punkty, poziomy, odznaki, rywalizacja, storytelling) w edukacji. Pracowałyśmy z narzędziami między innymi takimi jak: Kahoot, Quizizz

  • tworzenie własnych materiałów edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi i aplikacji cyfrowych. Genially, Wordwall, LearningApps, w których tworzyłyśmy własne escape roomy oraz edukacyjne gry planszowe.

  • wdrażanie narzędzi podnoszących motywację uczniów oraz wspierających ich integrację społeczną,

  • zwiększenie pewności siebie w korzystaniu z technologii (komputery, tablety, aplikacje edukacyjne, narzędzia współpracy online),

  • rozwijanie umiejętności miękkich – kreatywności, krytycznego myślenia, komunikacji i współpracy,

  • Wszystkie zajęcia odbywały się w języku angielskim. Praca w międzynarodowej grupie pedagogów pozwoliła nam na wzbogacenie słownictwa, poprawę płynności językowej oraz przełamanie barier w komunikacji.

  • nawiązanie kontaktów i współpracy z nauczycielami z innych krajów.

Drugi moduł kursu dotyczył znaczenia środowiska naturalnego w edukacji. Brałyśmy udział w zajęciach terenowych, warsztatach plenerowych i artystycznych. Poznałyśmy metody edukacji outdoorowej i sposoby łączenia nauki z przebywaniem na świeżym powietrzu.

Rezultaty i wdrożenie zdobytej wiedzy:

Udział w kursie przyniósł konkretne efekty:

  • rozwinęłyśmy kompetencje cyfrowe, językowe i interpersonalne,

  • opracowałyśmy nowe materiały dydaktyczne i multimedialne,

  • wdrażamy na lekcjach elementy grywalizacji i nauczania przez grę,

  • rozpoczęłyśmy przygotowania do realizacji projektu międzynarodowego w eTwinning,

  • odczuwamy większą motywację do podejmowania wyzwań i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych.

Podsumowanie:

Udział w kursie w Andrioti School był dla nas niezwykle cennym doświadczeniem. Zyskałyśmy nie tylko nową wiedzę i umiejętności, ale także inspirację do dalszego działania. Kurs ten umożliwił nam rozwój jako nauczycielek nowoczesnej szkoły, otwartych na zmiany, innowacje i współpracę międzynarodową. Wiedza zdobyta w Grecji jest już wdrażana w naszej codziennej pracy dydaktycznej, a nawiązane kontakty otwierają przed nami kolejne możliwości współpracy na poziomie europejskim.