Sprawozdanie z kursu metodyczno-językowego
„Gamification and Game-based Learning for Social Inclusion” oraz „Back to Basics: Reestablishing our Connection with Nature”
Korfu, Grecja – Andrioti Kleopatra Sofia Andrioti School, 07–18.10.2024
W dniach 7–18 października 2024 roku wzięłyśmy udział w intensywnym kursie metodyczno-językowym zorganizowanym przez Andrioti Kleopatra Sofia Andrioti School na Korfu w Grecji. Kurs obejmował dwa moduły tematyczne: „Gamification and Game-based Learning for Social Inclusion” oraz „Back to Basics: Reestablishing our Connection with Nature”.
Jako nauczycielki języka polskiego, historii i bibliotekarz oraz nauczycielka języka angielskiego i informatyki, zdecydowałyśmy się na ten kurs, aby wzbogacić swój warsztat pracy, rozwijać kompetencje językowe oraz wprowadzać innowacyjne metody nauczania do naszej szkoły.
Cele naszego udziału w kursie:
Naszym głównym celem było rozwinięcie kompetencji zawodowych i językowych poprzez:
-
poznanie nowoczesnych metod nauczania opartych na grywalizacji i uczeniu się przez działanie (GBL). Podczas kursu poznałyśmy sposoby wykorzystywania mechanizmów gier (punkty, poziomy, odznaki, rywalizacja, storytelling) w edukacji. Pracowałyśmy z narzędziami między innymi takimi jak: Kahoot, Quizizz
-
tworzenie własnych materiałów edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi i aplikacji cyfrowych. Genially, Wordwall, LearningApps, w których tworzyłyśmy własne escape roomy oraz edukacyjne gry planszowe.
-
wdrażanie narzędzi podnoszących motywację uczniów oraz wspierających ich integrację społeczną,
-
zwiększenie pewności siebie w korzystaniu z technologii (komputery, tablety, aplikacje edukacyjne, narzędzia współpracy online),
-
rozwijanie umiejętności miękkich – kreatywności, krytycznego myślenia, komunikacji i współpracy,
-
Wszystkie zajęcia odbywały się w języku angielskim. Praca w międzynarodowej grupie pedagogów pozwoliła nam na wzbogacenie słownictwa, poprawę płynności językowej oraz przełamanie barier w komunikacji.
-
nawiązanie kontaktów i współpracy z nauczycielami z innych krajów.
Drugi moduł kursu dotyczył znaczenia środowiska naturalnego w edukacji. Brałyśmy udział w zajęciach terenowych, warsztatach plenerowych i artystycznych. Poznałyśmy metody edukacji outdoorowej i sposoby łączenia nauki z przebywaniem na świeżym powietrzu.
Rezultaty i wdrożenie zdobytej wiedzy:
Udział w kursie przyniósł konkretne efekty:
-
rozwinęłyśmy kompetencje cyfrowe, językowe i interpersonalne,
-
opracowałyśmy nowe materiały dydaktyczne i multimedialne,
-
wdrażamy na lekcjach elementy grywalizacji i nauczania przez grę,
-
rozpoczęłyśmy przygotowania do realizacji projektu międzynarodowego w eTwinning,
-
odczuwamy większą motywację do podejmowania wyzwań i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych.
Podsumowanie:
Udział w kursie w Andrioti School był dla nas niezwykle cennym doświadczeniem. Zyskałyśmy nie tylko nową wiedzę i umiejętności, ale także inspirację do dalszego działania. Kurs ten umożliwił nam rozwój jako nauczycielek nowoczesnej szkoły, otwartych na zmiany, innowacje i współpracę międzynarodową. Wiedza zdobyta w Grecji jest już wdrażana w naszej codziennej pracy dydaktycznej, a nawiązane kontakty otwierają przed nami kolejne możliwości współpracy na poziomie europejskim.